Perth & Road Trip - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Loes Hartman - WaarBenJij.nu Perth & Road Trip - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Loes Hartman - WaarBenJij.nu

Perth & Road Trip

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

14 December 2005 | Australië, Adelaide

G'day mates,

Na een gezellige cricketwedstrijd en een geslaagd, doch rustig feestje, zat mijn tijd in Adelaide er op.

Melbourne en omgeving

Op 29 november vloog ik (wederom) naar Melbourne. Daar werd ik door Marijke en Paul van het vliegveld gehaald, een erg gezellig weerzien, ook met de rest (Felix, Sjoerd en Sabrina) daarna! We verbleven in St. Kilda en de eerste paar dagen hebben we Melbourne onveilig gemaakt, o.a. door te shoppen, de Rialto Tower te bezichtigen (mooi uitzicht!!), uiteraard HP4 te kijken in de bioscoop en zo nu en dan (lees: iedere avond) uit eten te gaan. Ook hebben we Leanne, Wayne en Grace nog even bezocht, alwaar we heerlijk geBBQed hebben. Op Felix laatste avond zijn we nog even naar het casino gegaan, alwaar ik "the Crown" (zo heet het casino dus, ik heb het niet over de koninklijke familie...) aan de roulettetafel 85 dollar lichter heb gemaakt.
Nadat Felix ons had verlaten zijn wij gevijfen naar het Mornington Peninsula getogen, waar in Rye, bij Peter en Meg, ons een lekkere lunch wachtte. De volgende dag bracht de ferry ons naar Queenscliff en begonnen we aan de Great Ocean Road. Dit is een stuk schitterende kustlijn, waar onder andere de beroemde 12 Apostles zich bevinden (ook al zijn het er nog maar 8...). Na een paar daagjes rondreizen door Victoria was het voor Marijke, paul, Sjoerd en Sabrina tijd om weer naar nederland terug te vliegen en ik had het wel weer gezien in Melbourne en toog diezelfde dag nog naar Perth.

Perth en de South West

In Perth werd ik door Hayley van het vliegveld gehaald. Hayley is de dochter van John en Marj, en dat zijn weer vrienden van Mieke, en dat is weer mn moeders nichtje en de zus van Leanne, en 5 jaar geleden hebben Tijmen en ik ook veel tijd doorgebracht met en bij John en Marj (en Hayley, nu 21 en Liam, nu 17). Snappen jullie het nog? Mooi!
Het was in ieder geval erg leuk om iedereen na 5 jaar weer te zien en ik ben erg blij dat ze nog even gastvrij zijn als toen, want de komende paar weken mag ik bij hen blijven logeren.
De avond nadat ik was aangekomen in Perth, kwam ook Alex, mijn Adelaide huisgenoot, aan in Perth. Ook zij heeft een paar daagjes bij de McGuinessen door mogen brengen. Samen hebben we een auto gehuurd en hebben we een road trip gedaan die o.a. Busselton, Yallingup, Margaret River, Denmark en Albany aandeed. Erg gezellig, en om het niet al te lang te maken even een korte samenvatting: Mooie stranden, hoge bomen, weinig zon, veel regen, toch kamperen, lekkere wijn en top 'on the road'muziek. Ondanks het slechte weer hebben we ons dus uitstekend vermaakt.
Het weer laat hier duidelijk te wensen over, de Perthianen claimen dat het de koudste zomer is in minstens 50 jaar. Dat houdt in: bewolking, af en toe wat regen en temperaturen die nauwelijks boven de 20 uitkomen. Kortom: zelfs in Nederland zou dat een slechte zomer zijn... Ik blijf hopen op beter weer en troost me ondertussen met de gedachte dat het in Nederland nog net ietsje kouder is...
Voor de komende tijd weinig plannen, maar ik zal ongetwijfeld genoeg beleven, dus ik hou jullie op de hoogte.

Cheers,
Loes

PS Foto's volgen ongetwijfeld wel een keer...

• 14 December 2005 - 07:21

Willem Van Hoof:

Lieve Loes,

hopelijk is het zuidwesten je goed bevallen, vooral Margaret River, een mooi plaatsje. Hopelijk heb je ook tijd gehad om Cape Leeuwin te bezoeken, daar waar de twee oceanen op elkaar botsen. Dat weer komt wel goed joh, ben ik helemaal niet bang voor! Nog twee weken te gaan en dan....... I'll be seeing you!
    Liefs
    Willem

• 14 December 2005 - 07:28

Hendrieneke:

Hey Loes,
    jammer dat je niet nog even van wat mooi weer kan genieten.Blijf je nu in Perth totdat je weer naar NL komt of ga je nog trips maken? Nog veel plezier daar! Liefs

Hendrieneke

• 14 December 2005 - 07:31

Karin:

Hai Loes!

Klinkt allemaal wel erg leuk, ik wil ook!! geniet er nog maar van daar (het is hier echt koud hoor!)!

• 14 December 2005 - 08:55

Siem:

Loes!!! Leuk om al die oude bekenden weer eens te zien lijkt me! Geniet nog maar lekker van je vakantie en wanneer kom je weer terug? Heb je je ticket nog om kunnen boeken?
    Hier alles goed! Bijna vakantie!
    x
    Siem

• 14 December 2005 - 10:25

Floor:

Al die mensen... ik volg het niet helemaal meer hoor... Kan je niet iets van een ERD maken ofzo...? (laat maar, ik volg weer colleges :S)
    Bottomline is volgens mij dat je echt geen moment stil zit/niet geniet. Ik ben blij dat je af en toe ons nog op de hoogte houdt, anders heb je straks helemaal geen links meer met Nederland! :)

• 14 December 2005 - 19:07

Mieke:

goed, wij troosten jou.. met de gedachten dat 't hier erg koud is!
    Ben blij dat jij ons ook kan troosten met de gedachte dat 't bij jou ook niet echt geweldig weer is...hehe
    Geniet iig van je vrije tijd.. terwijl wij hier hard doorploeteren tot de vakantie!
    De de familie (e.d.) de groetjes..
    Dikke kus

• 15 December 2005 - 19:43

Je Niggie:

He wijffie!

Zo te zien mis je ons al niet eens meer (snik..!;) en ben je alweer volop met andere dingen bezig geweest. Ik geef je geen ongelijk... Genoeg te zien en te doen daar, in dat prachtige land!
    Wat leuk dat je zo gastvrij ontvangen werd in Perth! En het was vast ook weer top om Alex te zien, niet!?:)
    En nu kij je natuurlijk uit naar de komst van ons oompie en je ouders!?! Nog even en ze zijn er al. De tijd vliegt voorbij! Zo ook hier: er is alweer een week voorbij sinds we terug zijn in Nederland en ik heb nog niets nuttigs gedaan..:S Ik pak de draad (studie) morgen weer op. Dinsdag 20 december heb ik een gesprek op de universiteit over mijn Individueel Onderzoeks Voorstel. Indien deze tijdens het gesprek wordt goedgekeurd (dat hangt o.a. af van mijn antwoorden op de vragen van 2 docenten), kan/mag ik verder aan mijn scriptie. Zo niet, dan moet ik mijn IOV verbeteren. Dus ik wil me natuurlijk 20 december van mijn beste kant laten zien, zoals je wel begrijpt!
    Nou niggie, geniet ze daar en we houden elkaar op de hoogte!

Liefs en een dikke KUS!
    Marijk

• 22 December 2005 - 23:17

Else:

En anders zien we die foto´s wel in Nederland! Maar inderdaad eerst nog even lekker genieten. Fijne Kerst daar!
    Liefs Else