A day at the races - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Loes Hartman - WaarBenJij.nu A day at the races - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Loes Hartman - WaarBenJij.nu

A day at the races

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

16 Oktober 2005 | Australië, Adelaide

G'day mates,

Since de mid semester break is er eigenlijk vrij weinig gebeurd. Veel opdrachten gemaakt, presentatie gegeven, meer opdrachten gemaakt. Natuurlijk was er regelmatig ruimte voor ontspanning en we hebben dan ook de nodige feestjes achter de rug. Zo was er de 'traffic light party at the Sweden House', waar iedereen in het groen, geel of rood gekleed moest komen. Ik als dwarsligger had een groene, gele en rode stip op een zwart shirt geplakt, zodat ik een ware human traffic light was. Ook was er de SEASA karaoke night, die weliswaar niet druk bezocht, maar wel erg gezellig was. Ik heb uiteraard niet gezongen, dat wilde ik andere mensen niet aan doen, maar ik heb wel Courtney overgehaald om te zingen, wat een goede zet bleek, want ze heeft een dijk van een stem. Verder waren er de gewone avondjes uitgaan, waarbij met name de Jetty bar, Holdies en the Grand vaak bezocht werden en er waren wat verjaardagen en die moesten uiterard gevierd worden.
Gisteren was de Uni Race Day, georganiseerd door de Uni Adelaide en UniSA, waardoor alle studenten gratis naar binnen mochten. Het was erg leuk om een keer mee te maken hoe het er nou aan toe gaat op zo'n racecourse. De races op zich zijn niet echt denderend, zeker niet als je er totaal geen verstand van hebt. Ze starten ergens aan de andere kant van de baan, dus je ziet er maar weinig van totdat ze langs de tribunes denderen en finishen. Ik heb uiteraard ook een aantal gokjes gewaagd en ontdekt dat het veel leuker is om de race te kijken als er wat op het spel staat, ook al was het steeds maar 1 of 2 dollar. Ik heb helaas niks gewonnen, maar kan nu tenminste zeggen dat ik op de paardenraces heb gewed en zelfs op de prestigieuze Caulfield Cup. Wel typisch overigens om te zien hoe sommige mensen helemaal opgaan in het wedden en de hele dag gewoon bij de bookies staan, 'odds' vergelijken, geld inzetten en vervolgens de race binnen op het scherm kijken om zich vervolgens op de volgende race en dus het gokken te storten. Na de races was er een afterparty bij the Havelock, maar na 12 uur bierdrinken besloten we toch maar de laatste tram naar huis te nemen...
Vandaag is een relaxdagje, het weer is echt super, dus ik ga gauw achter deze computer vandaan en genieten van de zon en de prachtige warme dag.
Zodra ik weer wat noemenswaardigs mee maak horen jullie het natuurlijk meteen, dus later meer!

Cheers,
Loes

  • 16 Oktober 2005 - 09:30

    Caspar:

    He Loes! Wat leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt! Mooie verhalen en hele mooie foto's!

    Caspar

  • 16 Oktober 2005 - 18:34

    Mieke:

    Hihi...ben allang blij dak eerder reageer dan Hendrieneke...maar ben helaas nog niet de eerste.
    Klinkt allemaal leuk!
    Dikke kus ook van Kevin... en tot snel alweer!
    xxxxxxxxxx

  • 17 Oktober 2005 - 07:02

    Hendrieneke:

    Hey Loesie,

    klinkt goed. Word dit je nieuwe hobby na footy? We hebben je natuurlijk wel gemist dit weekend. Volgend jaar dus maar dubbel feesten! Nog veel plezier daar!

  • 17 Oktober 2005 - 09:23

    Lies:

    Hey loes! Klinkt echt leuk! Als je een indruk wil hebben van het STER feest moet je even bij de Geus op de site kijken, daar staan foto's op...
    Liefs Lies!!

  • 18 Oktober 2005 - 07:31

    Saskia:

    Nou vooruit.... we zullen een biertje op je drinken. Of twee!

    Orde Bah!

  • 19 Oktober 2005 - 09:12

    Clarie:

    Hee Loes,
    op de STERhyve staan nog meer foto's! En iid, volgend jaar het STERgala, waar je gewoon weer bij bent!
    -x-

  • 19 Oktober 2005 - 11:39

    Siem:

    Wat is nou een STERfeest zonder Loes&Siem? (ik had de bruiloft van mijn zus, erg gaaf!). Ik zeg: dat wordt een fantastisch gala en snel weer zo'n feessie!
    Geniet van de zonnestralen, hier is t ijzig koud aan t worden :(
    xx
    Siem

  • 25 Oktober 2005 - 09:39

    Anne:

    Hey Loes! Leuk dat je af en toe nog even op het prikbord komt... maar aangezien je toch niet alles gaat bijlezen even een berichtje op je site! Vervelend dat je allemaal afscheid moet gaan nemen! Is niet leuk inderdaad, maar niet te veel bij stilstaan! Geniet nog even van de tijd dat je er bent!!
    liefs Anne

  • 28 Oktober 2005 - 23:53

    Flix:

    Ha dame. Wat is er met het ORANJE licht van de traffic-light gebeurd? Of getuigt die opmerking van een patriotisme die niet gedeeld wordt door de australische chauvinisten? Ik hoorde dat je je in Melbourne bij het zooitje ongeregeld gaat voegen? Tot over een klein maandje dan! Dan maak ik ondertussen, vanaf overmorgen de oostkust van Australie ff onveilig.

    mvg,

    Flix

  • 30 Oktober 2005 - 19:16

    Joyce:

    Hey Loes,
    Ja, hier ook even een berichtje van mij, ben namelijk lekker aan het soggen. Want ja.. je bent nog maar net terug en dan moet er weer gestudeerd worden, yak! Maar goed, het is weer vanouds gezellig in de bieb!

    Liefs,
    Joyce

  • 03 November 2005 - 13:38

    Lies:

    Loessie, waar blijft je nieuwe verhaal nou????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Loes
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 24493

Voorgaande reizen:

29 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: